Android and C++
Android officially supports native applications built using C or C++. Unfortunately the C++ for Android is currently too sparse for Ogre to be ported using the official development kit(called the NDK). The most serious feature missing the exception support. Since Ogre makes heavy use of exception, this missing feature would make it very difficult to create a stable port for Android.
Luckily Android is a very open OS. We don't actually need to use the official NDK to develop native applications that work on Android devices. An awesome community member namedCrystax has created versions of the NDK matched to official NDK releases which fully support C++. By using this custom build system we can create working native applications for Android without having to modify the underlying Android OS.
허허 NDK 가 너무 열악하게 안드로이드를 지원한다는 글을 보고 오우거에서 안드로이드는 개발하기 힘든것인가 라는 생각을 하면서 웹을 뒤져보다가 이 포럼을 봤는데 허허 안드로이드측의 답변일세 ㅋ
대략 해석해놓자면..
핵심 내용은 다행히 안드로이드는 오픈OS 이다. 오우거제작팀(?)은 사실상 안드로이드디바이스에서 돌아가는 native 응용프로그램을 개발하기 위한 공식적인 NDK 사용을 필요로하지 않는다.
Crystax 이라 불리는 멋진 공통구성원이 C++을 완전히 지원하는 공식적인 NDK 에 매칭되는 버전을 만들었다.
이 custom build system 으로 오우거제작팀(?)은 기초가되는 안드로이드 OS를 수정없이 native application 을 만들었다.
아래 주소는 돌아다니다가 우연히 오우거를 안드로이드에 올려놓은 경험담을 적어놓은 곳
'게임엔진(GameEngine) > Gamebryo&OGRE&기타엔진' 카테고리의 다른 글
오우거 빌드 자세한 설명 (0) | 2012.10.27 |
---|---|
OGRE 캐릭터 신밧드 데모영상 (0) | 2012.10.27 |
어딘가에서 오우거 조사한 pdf 파일 (0) | 2012.10.27 |
gamekit 아이폰으로 개발&오우거렌더링엔진 (0) | 2012.10.27 |
GUI : Crazy Eddie’s GUI System ,[opensource library] 그래픽 API (0) | 2012.10.27 |